Vihreä herkku täynnä vitamiineja

Vihersmoothie – terveellistä ja superhyvää

 

Keho kertoo meille, mitä se milloinkin tarvitsee. Kliseekö? No hampurilaisia, suklaata tai pizzaa ei varmasti välttämättömästi yksikään keho tarvitse, vaikka mieli niitä tekisikin. Mutta kun kehoaan opettelee kuulemaan, ravitsee sitä riittävän kauan hyvällä, laadukkaalla ja puhtaalla ruualla, niin kyllä – kyllä se kertoo mitä se tarvitsee.

 

Koska en voi syödä enää edes gluteenitonta kauraa, otan hiilihydraatit aamuisin pääasiassa vain hedelmistä ja marjoista. Valitsen siis lähes poikkeuksetta jokaisena aamuna aamiaiseksi smoothieta. Perinteinen aamupala-smoothieni sisältää banaania, rahkaa ja puolukoita sekä cashewpähkinöitä. Kuitenkin tänään kehoni suorastaan huusi omenaa, pinaattia sekä ylimääräisen annoksen sitruunaa. Päätin kuunnella sitä, ja tein kaapista löytyvistä aineksista jotain ihan uutta. Ja siitä tulikin uusi mielicomboni!

Vihersmoothie (1 annos):

1 banaani

1 iso omena tai 2 pientä (honey crunch on parasta!)

tilkka tuoretta sitruunamehua

kourallinen baby-pinaattia

150g maitorahkaa

noin 1dl mantelimaitoa (koostumuksen perusteella määrää voi muuttaa)

puolikas avocado tai 20g cashewpähkinöitä

 

Kuori hedelmät, purista sitruunasta ihan pieni tippa (noin ruokalusikallinen) mehua. Laita ainekset blenderiin ja pyöräytä sileäksi. Nauti kylmänä. Vinkki! Pakasta banaani etukäteen niin saat smoothiesta kylmää ja raikasta!

 

Tästä terveyspommista ei puutu vitamiineja, ravinteita eikä varsinkaan makua! Superhyvää, nopeaa ja terveellistä. Suosittelen aamu- tai välipalaksi.

<3: Tanja

0

Vastaa

Close Menu