DIY – treenipäiväkirja

DIY-treenipäiväkirja

 

Treenipäiväkirja on kelpo apuväline kehityksen seuraamiseen, mutta myös oman palautumisen tarkkailemiseen. Kaikki nämä vuodet olen mennyt salilla ulkomuistin varassa, kokeillen aina kunkin päivän fiiliksen ja kropan tuntuman perusteella sopivaa painopakkaa. Ihan parin viimeisen viikon aikana treenatessa on alkaneet ”vanhat” painot tuntua entistä kevyemmiltä. Pitkä jumivaihe mulla onkin takana, joten on ollut huikeaa huomata ylläpitoruokavalion tuoma buusti punttitreeneissä! Pitkästä aikaa kehitys menee isoja harppauksia eteenpäin ja omien rajojen rikkomisen riemu on taas löytynyt. Tässä kohtaa – jos jossain – on ihan sairaan motivoiva ajatus pystyä seuraamaan systemaattisesti omaa kehitystään muutenkin kuin mututuntumalla. Niinpä päätin hankkia treenipäiväkirjan!

 

 

Koska en pitkistä etsinnöistä huolimatta löytänyt mieleistäni treenipäiväkirjaa paikallisista kaupoista, päädyin tekemään sellaisen itse! Prisman hyllyltä löysin ihan toimivan näköisen kierrekantisen, välilehdellisen vihkon. Askartelu ja kaikki DIY-jutut on olleet mulle teini-iän jälkeen vähän pakkopullaa, mutta jostain kumman syystä tähän jaksoin jopa pienesti (hyvin pienesti) panostaa ja tulen varmaan vielä vähän jatkojalostamaan tätä kunhan toimivuutta pääsen ensin testaamaan.

 

 

Teen tällä hetkellä kolmijakoista salitreeniä puhtaasti siksi, että aika ei oikein riitä nyt joka viikko neljänteen. Siltä varalta, jos se riittäisi, niin mulla on yksi ”koontipäivän” ohjelma olemassa. Kolme treeniä ja mahdollisesti yksi aerobinen on kuitenkin osoittautunut käytännössä miellyttäväksi kombinaatioksi mulle, enkä ota paineita tuosta neljännestä päivästä. Valitsin siis vihkon, jossa on kolme välilehteä – kullekin treenipäivälle oma osionsa. Sitten vaan ohjelman liikkeet alekkain, ruudukko neljän viikon treeneille valmiiksi ja tadaa – DIY-treenipäiväkirja on valmis! Valitettasti ennätin jo ruudukoiden piirtämisen jälkeen kirjoittaa ohjelmani tuohon enkä saa sitä julkaista, joten joudun esittelemään idean ilman kokonaista kuvaa vihkon sivusta.

 

 

Hommanhan voisi hoitaa myös niin, että jokaiselle treenipäivälle olisi ihan oma sivunsa ja vapaata tilaa esimerkiksi fiiliksille ja päivän vireen kirjoittamiselle. Itseni tuntien tällainen simppeli analysointi riittää ja voin vaikka hymiöillä ilmaista fiilistä.

 

 

<3: Tanja

 

14

Vastaa