Dieettiviikko vol. 3

Dieetti etenee

Nyt starttaa jo neljäs dieettiviikko. Kohta tätä hommaa on takana jo kuukausi, ohhoh. Kertaakaan ei ole tuntunut yhtään hankalalta. Kolmannella viikolla valvoin yövuoroja ja juhlin tankkauspäivänä synttäreitä. Tankkausmallin ohje ei todellakaan tälläkertaa pitänyt, sillä minulle oli järjestetty maailman ihanin synttäriyllätys – lapsivapaata, ravintolaruokaa ja vähän myös kuohuvaa. Tämän jälkeen koin toki ihan hitollista henkistä morkkista, mutta näin jälkikäteen katsoen tässä ajassa, kun melkein kuukauden aikana olen noudattanut ihan pilkulleen dieettiä, yksi ilta on pieni juttu. Rentoutuminen tekee ihan hyvää. Sitä paitsi, nämä oli viimeiset synttärit ennen kolmekymppisiä, ei hitto!! Ensivuonna on juhlittava tosi grandesti, että saan edes jotain positiivista keksittyä vanhenemisesta.

Dieetti on ollut kaikkinensa tähän saakka hieman jopa liian helppo. Kerran viikossa hiilaritankkaus, johon nostettiin vasta hiilareiden määrää. En ole edes juurikaan miinuskaloreilla vieläkään. Nälkä on hyvin harvoin. Edelleen hankalin – tai mulle raskain – osuus on kaupassa käyminen ja ruuan tekeminen erikseen. On se vaan niin paljon yksinkertaisempaa syödä samaa ruokaa, mitä muutkin. Välillä mietin, mitä järkeä siinä on, että nyt syön näin kun tavoite on kuitenkin ennenpitkää palata takaisin syömään samoja ruokia muiden kanssa. Toisaalta, olen lihonut nimenomaan niillä samoilla ruuilla, joten onko sitä paluuta takaisin enää koskaan?

Treenitkin on nyt startattu. Olin oikeastaan yllättynyt siitä, ettei voimatasot lopulta olleetkaan laskeneet ihan kauheasti, mutta treeni tuntui tietenkin aivan sairaan raskaalta. Maastavetoja ja kyykkyjä tein tosi pienellä vastuksella. Teen nyt alkuun muutaman viikon koko kropan treeniä supersarjoina. Ylätalja – kyykky, maastaveto – penkki, olkapäät – ojentajat ja lopuksi vatsat. Kymppipareina liikkeet ja supersarjan välissä minuutin tauko. Aina ei välttämättä pysty superina tekemään, silloin sitten keskityn sykkeen sijasta mahdollisimman hyvään tuntumaan. Yritän pitää treenipainot nyt kohtuullisina ja toistaiseksi välttelen failureita, koska tekniikka vaatii tällä hetkellä inasen hiontaa. Lihasjumeja löytyy myös, eli liikkuvuus pitää saada paremmaksi. 2-3 keskitason salitreeniä sisällytän viikkoon, aerobiset teen matalan sykkeen treeninä joko koiran kanssa lenkkeillen tai lasten kanssa uiden. En halua nostaa stressitasoja nyt treenien vuoksi pilviin, ne tahtoo mulla nousta ihan itsestään, suorittajatyyppi kun olen.  Haluaisin muutenkin saada treeneistä kaiken suorittamisen pois. Aiemmassa elämässä saatoin aamuvuoron jälkeen hoitaa kodin ja lapset ja vielä yhdeksän jälkeen treenit, sitten pesut ja seuraavan päivän eväät. Yöunet jäi tuolloin 4-5 tuntiin yössä. Sitä nuutumusta ei ole yhtään ikävä. Opettelen nyt alusta kaiken siten, että en edes yritä jaksaa kaikkea. Jos on kauppapäivä, kokkauspäivä, lasten harrastukset ja muut, skippaan treenit ja teen ne sellaisena päivänä, kun voin jättää jotain muuta tekemättä.

Pyrin lähestyvistä naistenvaivoista huolimatta pitämään lipun korkealla ja mielen positiivisena.

 

<3: Tanja

 

 

 

1

This Post Has 2 Comments

  1. Oi vitsit nää kuvat on hyviä! 🙂 Tosi kivalta näyttää ja mielenkiintoista seurailla siun dieettiä – täällä kans pitäisi vähän saada turvotusta pois ja lisätä treeniä. ^^

    1. VHH dieetti on kyllä siitä kiva, että mulle itselle ainakin se antaa kovasti energiaa. Jotenkin kevyempi olo, vaikka nyt paino ei mitenkään radikaalisti olekaan laskenut.

Vastaa

Close Menu