Viikko 1

Viikko 1
Nyt on ensimmäinen viikko takana tiukempaa ruokavaliota ja kuntosaliharjoittelua.
Olo tuntuu hyvältä ja kevyeltä. Alkuviikosta päätä särki, mutta sekin väistyi yhdessä päivässä ja sen jälkeen muita negatiivisia oireita ei ole ollut.
Painoakin tippui 1,2kg viikossa, johon olen tyytyväinen. En halua pudottaa painoa 1-2 kiloa enempää viikossa, vaan tähtään turvalliseen ja terveelliseen painon pudotukseen.

Ruokavalion pohjana olen käyttänyt Ilona Siekkisen 30 days challengen ruokavaliota, jolla muutokseni aloitin vuosi sitten. Ruokavaliossa ollaan miinuskaloreilla, mutta fiksusti.
Minulle ei sovi vähähiilariset tai muut vastaavat dietit. En halua kieltää itseltäni mitään, vaan oppia syömään oikein ja kohtuudella.
Korvaan aineksia paremmilla vähärasvaisilla ja -sokerillisilla vaihtoehdoilla ja syön käytännössä lautasmallin mukaista kotiruokaa.

Treeneissä testaamme täysin uutta V Sreadin 6-jakoista saliohjelmaa, joka keskittyy yhdellä treenikerralla tiettyyn kohtaan, kuten hauiksiin, rintaan tai reisiin.
Aluksi tähän lähteminen tuntui haastavalta ja hieman oudolta, koska olin tottunut 3 tai 4 jakoiseen ohjelmaan. Salilla pääsen käymään maksimissaan 4 kertaa viikossa, koska olen kuitenkin myös äiti, joka menee muun edelle.
Uuteen ohjelmaan totutteluun menee muutenkin aina hetki ja pääsinkin sinuiksi tämän kanssa, kun vain käänsin negatiivisen lähtökohdan positiiviseen innostukseen.
Teimme jo testiviikon ennen tätä ”viikko 1”, joten ehti nähdä eron ensimmäisellä kerroilta.

Ensimmäisen viikon teemana oli ruotuun palaaminen ja herkkujen pois jättäminen.
Tässä onnistuin mielestäni kohtuullisen hyvin, enkä syönyt synttärijuhlissakaan herkkuja. Yhden sokerittoman keksin ja Pepsi max-tölkin join, joten se oli mielestäni hyvin verrattuna aiempaan.
Olenkin kesänaikana tullut Pepsi maxin suurkuluttajaksi, joten tämän pois jättäminen todellakin tulee tarpeeseen. Tällä teemalla jatketaan myös tällä viikolla sillä viikon tavoitteena on kehon nesteyttäminen.

Joten vesipullo kouraan ja kroppa kuntoon!

Koen, että on helpompaa purkaa tavoitteet pienempiin osiin, jolloin voi nauttia onnistumisista, eikä tarvitsi stressata pidemmän aikavälin tavoitteita.
Millaisia askelia olet itse tehnyt muutoksen kynnyksellä?

Allekirjoitus

2

Tällä artikkelilla on yksi kommentti

  1. Nonna/Käsikirja Minusta Sinulle

    Upeeta! Superisti tsemppiä 🥰

Vastaa