Kehonkoostumusmittaus

kehonkoostumusmittaus
Kaupallinen yhteistyö: Easyfit Ideapark Lempäälä – kehonkoostumusmittaus saatu brandrep-yhteistyössä

Syksy on minulle aloituksen aikaa ja halusin tehdä tämän aloituksen kunnolla. Koen, että kun tietää mikä lähtötilanne on voi siitä kehittyä todenmukaisemmin. Mikäs sen parempi tapa tietää mitä kropassa oikeasti tapahtuu, kun mennä ottamaan kehonkoostumusmittaus. Mittauksen avulla ainakin näkee todellisen tilanteen.

 

Kehonkoostumusmittaus
Laitteeseen mennään seisomaan paljain jaloin ja pitäen kahvoja käsissä.

 

Ensimmäisen kerran olen käynyt kehonkoostumusmittauksessa vuosi sitten I love me-messuilla ja tulokset olivat mitä olivat. Tiesin olevani huonossa kunnossa ja olin jo päättänyt aloittaa elämäntaparemontin, mutten ollut vielä päässyt kunnolla vauhtiin.

Edellisen kerran olen käynyt kehonkoostumusmittauksessa puoli vuotta sitten. Olin juuri lopettanut pitkän diettausputken ja pudottanut 20 kiloa.
Silloin tulokset alkoivat näyttää jo kohtuullisen hyviltä, vaikka vielä oli hieman matkaa normaaliin painoon ja painoindeksiin. Nyt kuitenkin puolen vuoden toimettomuuden jälkeen odotetusti tulokset olivat huonontuneet.
Olin kuitenkin onnellinen, ettei koko aiempi puolen vuoden työ ollut mennyt kokonaan hukkaan.

Positiivisia asioita olivat perusaineenvaihdunnan pysyminen samalla tasolla, BMI joka oli pysynyt kuitenkin vaaleanvihreällä eli lievän ylipainon alueella ja lihasmassan kasvu. Kehon nesteytys ja rasva% olivat kuitenkin menneet huonompaan suuntaan.
Mitäpä voi odottaa kun puoli vuotta on tekemättä juurikaan mitään. Mielenkiintoista oli huomata, että rasva on kertynyt hyvin tasapuolisesti, joka puolelle, eikä suuria heittoja ole ruumiin osien välillä. Lihasmassan tasapaino on myös todella lähellä. Ihan 0,1 tai 0,2 heittoa puolten välillä. Tämä on ollut ihan ensimmäisestä mittauksesta lähtien sama ja olen siihen todella tyytyväinen. Olisi hankalaa, jos toinen puoli olisi merkittävästi vahvempi.

Mittauksesta saa tulostetut tulokset, jotka käydään läpi mittauksen tekijän kanssa.

 

Mittauksien tuloksista ei kannata kuitenkaan masentua vaikka aluksi ne voi kirpaista ja varmasti kirpaiseekin. Ne ovat tietoja, jotka voi omalla toiminnallaan muuttaa. Itselleni tästä jäi hyvät eväät eteenpäin. Muistan keskittyä kehon nesteytykseen, sekä rasvan polttoon. Mikä niihin sitten auttaa? Nesteyttää voi tietenkin vedellä, joka auttaa myös rasvan polttoon. Rasvan polttamiseksi tulee tietenkin syödä ja liikkua oikein. Nämä ovat asioita, joihin on hyvinkin yksinkertaista panostaa, kunhan vain tekee.

Iso kiitos siis Easyfit Ideaparkille mahdollisuudesta osallistua kehonkoostumusmittaukseen ja saada hyvä startti uuteen aloitukseen tai paremminkin aiemman jatkamiseen!

4

Tällä artikkelilla on 2 kommenttia

  1. Nonna/Käsikirja Minusta Sinulle

    Nämä ovat ihan mielenkiintoisia, itsekin mittauksia teen työkseni 😊

    1. mirapajari

      Niin on! Varmasti mielenkiintoista 🤩

Vastaa