Kotitreenejä x3

  • Artikkelin kategoria:Lokoisa
  • Artikkelin kommentit:2 kommenttia

Helou tyypit! Kuten me tiedetään maailma on tällä hetkellä aika sekaisin. Musta on ollut kuitenkin ihana huomata, miten ihmiset on lähtenyt tsemppaamaan toisiaan ja halu auttaa muita on suuri. Mä mietin myös miten voisin itse kantaa korteni kekoon tässä tilanteessa. Mun personal trainer-opinnot ovat saaneet sopivaa boostia tästä kotona oleilusta, sillä olen päässyt käyttämään luovuuttani ja kehittelemään paljon erilaisia treenejä aina kehonhuollosta lihaskuntoharjoituksiin. Tässä siis kolme harjoitusta, mitä voi hyödyntää niin ulkona kuin sisälläkin. Yksi harjoituksista keskittyy pakaroihin ja jalkoihin, yksi yläkroppaan, sekä yksi liikkuvuuteen & kehonhuoltoon.(Voit myös yhdistellä treenien liikkeitä ja näin tehdä kokokropan treenin) Ainoa väline mitä tarvitset on kuminauha (normi -tai kahvallinen), jos käsipainot löytyy niin ihan mahtavaa, niillä voit lisätä rasitusta, mutta riittävillä toistomäärillä saat varmasti poltteen tuntumaan myös ihan vain kuminauhalla! Jalkatreenin voit myös tehdä ilman kuminauhaa. Lisäsin myös postaukseen kaksi soittolistaa, joita voit kuunnella treenatessasi!

Jalat/pakara

1.Askelkyykky 4 x 10 / per puoli 

  • Askelkyykyssä tarkista, että polvet ja varpaat osoittavat suoraan eteenpäin

2.Syväkyykky  4 x 10 

  • Aseta kuminauha polvien yläpuolelle ja varmista, että polvet ja varpaat osoittavat samaan suuntaan kyykyssä
  • Yläasennossa purista pakarat yhteen ja pidä lyhyt pito

3.Potku taakse  4 x 15 / per jalka

  • Aseta kuminauha pohkeiden kohdalle ja jokaisen toiston kohdalla jätä jalka ylös muutaman sekunnin pitoon

4.Lantionnosto + avaus 5 x 10 

  • Aseta kuminauha polvien alapuolelle. Nosta – lyhyt pito – avaa jalat – palauta – laske – toista
  • Sarjan vikan toiston kohdalla voit halutessasi haastaa itseäsi ja pitää latiota pidossa noin 30 sec.

5.Sivuaskellus 4 x 10 / edestakaisin

  • Aseta kuminauha polvien alapuolelle ja aseta itsesi sumoasentoon

 

Yläkropan treeni kuminauhalla

  • Mitä lähempänä kätesi ja jalkasi ovat toisiaan kuminauhalla, sitä kovempi vastus

 

1.Punnerrus 4 x 10

  • Aseta kätesi suoraan olkapäidesi alapuolelle
  • Keskity, ettei alaselkäsi notkahda toistoissa

2.kulmasoutu 4 x 10

  • Aseta kuminauha molempien jalkojen alle
  • Vie oikea käsi oikean rinnan viereen ja vasen taas vasemman rinnan viereen – tuo alas ja toista
  • Toistoissa keskity työntämään lapoja yhteen

3.Hauiskääntö  4 x 10 /per käsi

  • Aseta kuminauha jalkojesi alle
  • Tuo kätesi reiden viereltä suoraan ylöspäin, niin että teet työn puhtaasti hauiksella

4.Pystypunnerrus 4 x 10/ per käsi

  • Aseta kuminauha jalkojen alle ja tuo kuminauha olkapääsi kohdalle
  • Toistot lähtevät olkapään kohdalta, niin että käsi on tiukassa 90 asteen kulmassa
  • Työnnä kätesi suoraan ylöspäin ja palauta takaisin 90 asteen kulmaan – toista

5.Viparit 3 x 10 / per käsi

  • Aseta kuminauha jalkojen alle
  • Toisto lähtee reiden viereltä
  • Tuo käsi reideltä suoraan olkapään tasolle – palauta rauhassa – toista

6.Ojentajat 4 x 15 

  • Seiso kuminauhan päällä niin, että kuminauha on selkäsi takana
  • Toistot lähtevät niskan takaata
  • Työnnä kädet suoraan pään yläpuolelle ja palauta rauhassa – toista

 

 

 

Soittolista boostaamaan treenejä

Kehonhuolto harjoitus

 

 

Soittolista venyttelyyn & rauhoittumiseen

 

Jos päädyt kokeilemaan treenejä, niin olis ihan huippua kuulla joko täällä tai esim. instagramin directissä, että mitä tykkäsitte! (löydät mut instagramista nimimerkillä @lindaisosomppi)

Kivaa viikonloppua!

-Linda

6

lindaisosomppi

// Linda, 21, Jyväskylä // lokoisa.contact@gmail.com Instagram @lindaisosomppi

Tällä artikkelilla on 2 kommenttia

  1. Elsa

    Hei kiitos näistä! Ostin viikonloppuna kumpparit kotiin, nyt tiedän, mitä lähden niiden kanssa tekemään! 💪🏻😊

    1. lindaisosomppi

      Jes niin kiva kuulla!!

Vastaa