I know what you did last summer. Kaikkien aikojen kesä 2020.

Kesä on nyt virallisesti loppu ( hei nyt on jo 11 syyskuuta!) ja fiilis on mahtava. Vaikka tuntuu aina hieman surullista kun Suomen lämpimät kelit loppuu, ainakin minun kesä on ollut erikoinen, erilainen ja samalla myös ihana. Miten sinun kesä on mennyt?

Kesän ensimmäisestä päivästä lähtien olen päättänyt että täytän omia päiviä kaikilla mahdollisilla kivoilla jutuilla jotta kesästä 2020 jäisi hyvä fiilis ja hyvät muistot. Ja niin minä tein! Ajattelin jakaa teidän kanssa muutamia kohokohtia minun kesästä 2020.

Olen osittain lomautettu koronan takia joten minulla oli jo maaliskuusta lähtien hurjasti vapaata aikaa. Panostin kesällä kuten fyysiseen myös psyykkiseen olooni. Täytin koko kesäkuun treeneillä, joogalla, lenkeillä ja maukkailla aamiaisilla, auringolla ja pienillä matkoilla. Toukokuusta lähtien kesäkuun loppuun oli ihana sää ja se on mahdollistanut useat ulkotreenit. Mitä voi olla energisempaa kun treeni auringon alla sekä maukas aamiainen heti sen jälkeen? Pakattiin aina heti mukaan voileivät, croissantit, kahvit ja hedelmät ja syötiin aamiaista heti siellä rannalla. Yum!

Kesäkuun ensimmäiset päivät olen viettänyt poikaystäväni kanssa aivan ihanalla mökillä keskellä metsää järven rannalla. Mökki ei ollut kaukana kaupungista joten matka ei ollut pitkä. Olen onnistunut jopa käymään sieltä treeneissä kesken reissun. Olemme grillattu, syöty aamiaisia ja illallisia ulkona, katsottu elokuvia, otettu aurinkoa ja treenattu myös ulkona. Oli kyllä huippu ajatus aloittaa kesän näin! ( kiitos hänelle ideasta).

Joka vuosi olen nähnyt kuinka kauniisti omenapuut kukkivat… muiden Instagram kuvissa! Tänä vuonna päätin että nyt olisi aika mennä katsomaan itse paikan päälle. Olimme ystäväni kanssa kyllä hieman myöhässä, mutta muutamat kukkivat puut saatiin vielä kiinni. Järjestimme piknikin yhden kukkivan puun alla. Minulla oli mukana vanha isoisän filmikamera jonka käyttöä ensimmäisen kerran kokeilin juuri omenapuutarhassa. Järjestimme samalla pienet kuvauksen ja tulipa hienot kuvat! Nyt on tämäkin rästiin jäänyt Helsingin kesän nähtävyys nähty! Olen tietenkin usein nähnyt kukkivia omenapuita mummin ja ukin mökillä, jossa olen viettänyt lapsuuden kesää, mutta ei meillä kyllä niin iso puutarha ollut.

Juhannuksen olemme viettäneet ystävien kanssa Hangossa, josta olen jo maininnutkin edellisessä postauksessa. Pitkään haaveillut käyväni tuossa ihanassa pienessä meren ympäröimässä kaupungissa ja vihdoin onnistuin! Ostin uuden mekon ja lähdettiin parhaan ystävän kanssa aamulla matkaan:) Pysähdyimme ensin matkalla ottamaan aurinkoa ja uimaan aivan ihanalle rannalle, jonka jälkeen jatkoimme matkaa kohti Hankoa hieman illemmalla isommalla porukalla. Rakastuin siihen paikkaan! Kymmeniä kauniita vanhoja puisia taloja, meren ranta ja tuhansia kauniita ja onnellisia ihmisiä! Taatusti onnistunut Juhannus tänä vuonna.

Moni joka seuraa minua Instagramissa varmaankin tietää kuinka paljon tykkään autoista, etenkin vanhoista amerikkalaisista autoista. Sain kesäkuussa vaihtoautoksi oman auton remontin ajaksi vanhan Corvetten, jolla ajeltiin ystäväni kanssa ympäri kaupunkia. Kuinka kaksi ihmistä voi olla onnellisempia kun saa muutamaksi tunniksi käyttöön jonkun super siistin auton? Näkisittepä ystäväni ilmeen kun hän näki millä autolla tulin hakemaan hänet Birgitasta. Hän ei meinannut uskoa että me mennään ajalulle juuri tällä punaisella Corvetella 😀  Kävimme silloin ensimmäistä kertaa Munkkiniemen rannalla. Onpa kyllä Helsingissä kauniita paikkoja joissa en ole vielä käynytkään!

Kävin heinäkuussa jopa pari kertaa Virossa. Olen kotoisin Narvasta ja siellähän tällä kertaa kävinkin, viimeksi olin Narvassa tasan vuosi sitten. Vaikka asun Suomessa jo kohta 18 vuotta, oma pieni vanha kotikaupunki on sydämelle todella rakas. Muistan hirveän vähän siitä ajasta mitä olen asunut siellä, mutta tällä kertaa monet paikat on palautuneet muistiin kun kävimme koko kaupungin ympäri kävellen tädin kanssa. Minusta on aina ihanaa palata menneisyyteen hetkeksi ja muistella vanhaa kotia.

Viron matkasta ihan huippujuttu oli se, että päätimme lähteä ystävien kanssa autolla Riikaan! En ole ikinä vielä matkustanut autolla näin pitkälle ja se oli minusta huikea kokemus. Lähdimme aikaisin aamulla ja ajoimme koko Viron läpi suoraan Riikaan. Pysähdyimme muutaman kerran syömään ja kerran eksyimme hieman joten kokonaisuudessaan matka kesti 8 tuntia. Matkalla kävi pieni hassu juttu kun meidän asunto jonka olemme vuokranneet koko viikonlopuksi peruttiin… mutta minähän aina sanon: kaikki mitä tapahtuu, tapahtuu tarkoituksella. Ja yleensä vaikka ensin harmittaa, myöhemmin ymmärtää että se oli sen arvoista! Näin kävi meilläkin kun saimme viime tippaan vuokrattua aivan uskomattoman huikean kämpän Riikan vanhan kaupungin sydämestä!

Kävimme kävelyllä, syömässä, kävimme Jurmalan meren rannalla ja yksi ilta vietimme omassa supersiistissä kämpässä kokaten illallista. Tykkäsin Riikasta todella paljon ja tulisin mielelläni uudestaankin!

Elokuun olen aloittanut ystävän synttäreillä Tanskassa, joka oli kaikista kesän kohokohdista siistein, mutta siitä sitten tulee erillinen postaus. Matkustin Kööpenhaminaan ensimmäistä kertaa ja tämä matka jää muistiin varmasti pitkäksi aikaa!

Elokuun loppua huipensi aivan järkyttävän hullut kuvaukset jonka olemme pitkään suunnitelleet ja vihdoin saimme toteutettua! Kuvasimme Eiran rannalla ennen työpäivää ja tarkoitus oli saapua paikalle jo ennen auringon nousua jotta saisimme parhaan valoituksen kuviin. Ideana oli kuvata minua kauniissa mekossa, vedessä, ilmapatjalla joka olisi peitetty valkoisella lakanalla ja kukilla… ja siis vaikka alussa minulla ei ollut hajuakaan miten a) pääsen patjalle liian korkealta laiturilta b) miten liikun sillä patjalla vedessä… loppujen lopuksi kaikki meni  todella hyvin! Onneksi kuvaajani osti vahingossa liian pienen patjan joka sitten helpotti koko prosessia ja minun uintia siinä laiturin vieressä josta kuvaaja sitten ottikin niitä kuvia. Oli varmaan aikamoinen show Eiran aamuuimareille. Alla puhelimella otettu kuva kun en ole vielä saanut lopullisia valokuvia. Tulee varmasti superhienoja!

Minun kesäni oli lyhykäisyydessään tässä ja nyt tässä vaiheessa minä toivotan teille aivan ihanaa syksyn alkua!