Piece Of My Summer

Did someone say… Tallinn?

Heipsun ja ihanaa loppuviikkoa kaikille!

Oon tässä lupaillut kirjoitella mun lomasta useempaan otteeseen, ja totesin, ettei yhtä postausta siitä jaksa kukaan lukea, koska se postaus varmasti venyisi niin pitkäksi, että sitä saisi lukea vielä huomennakin.

Nyt on jo lomat lusittu ja ensimmäinen työviikko loman jälkeen huomista vaille taputeltu. On kyllä jo heti ihan syksyinen tunnelma, ja jotenkin musta aina syksyllä tuntuu, että alkaa uusi vuosi ennemmin, kuin tammikuussa. Koko vuosi jotenkin huipentuu kesään, ja syksyllä alkaa aina uudet jutut. Mulla on vähän ristiriitaiset fiilikset, koska on sellanen tunne, että tulee paljon uusia tuulia ja vaikka se yleensä onkin hyvä juttu, niin aina se samalla vähän pelottaa. Koulu alkaa ainakin jo taas ensi viikolla ja se jo itsessään lähiopetuksen vuoksi muuttaa arkea, joten saa nähdä miten vaikuttaa jaksamiseen kaiken keskellä. No sitten aiheeseen…

Loma alkoi Heinäkuun puolivälissä ja olin ensimmäisen viikonlopun yksin kotona, joten se alkoikin aika kosteissa tunnelmissa, kun kerrankin pääsin heittämään kunnolla vapaalle, ilman huolta siitä, moneltako ipana seuraavana aamuna herättää. Sunnuntaina sitten vapisevin askelin lähdin mökille muutamaksi päiväksi ja perjantai-aamuna olikin jo innolla odotetun Tallinna-viikonlopun aika vakioseurassa, eli ystäväni, Amandan kummitädin Sanin kanssa.

Tallinnan reissut Sanin kanssa on osottautunut melkoisiksi menestystarinoiksi, ja kerran kesässä tehty perinnereissu onkin alkanut muuttua kerran kesässä JA talvessa tehdyiksi perinnereissuiksi.

Tässä postauksessa luvassa siis myös suosituksia Tallinnaan matkaajille!

Eckeröline kuljettaa kätevästi melkein kotiovelta Tallinnaan, joten sillä sitä sitten mentiin aamulähdöllä kohti Eestiä. Harvoin aloitan päivääni Irish coffeella, ja vieläpä ennen aamu yhdeksää, mutta silloin aloitin. Elämä risaiseksi!

Yövyttiin ensimmäinen yö Tallink Spa & Conference hotellissa, joka sijaitsee aivan Eckerölinen satamassa, joten ovelta ovelle periaattella mentiin. Huoneet hotellissa ei ole mitenkään erityiset, mutta ihan ok ja syy miksi sinne jo toistamiseen haluttiin on ehdottomasti spa-osastossa.

ONNEKSI meitä säät suosi, nimittäin Tallink spa & Conference tarjoaa spa-vierailleen myös ulko uima-altaan aurinkotuoleineen ja lisäksi sisäpuolella allastiskiltä saa drinkit ostettua kätevästi suoraan rannekkeella, joten rahaa ei tarvitse mukana kantaa. Oli todellakin etelän tunnelmaa nauttia uima-altaassa, ihanassa auringon paisteessa mansikka-margariittaa ja aperol sprizejä.

Drinkit oli kaikki suunnilleen 7 euron luokkaa, ja kokonaisuudessaan hotelliyö sisältäen aamupalan ja spahan pääsyn kustansi noin 120€, joten todella hyvä hinta-laatu-suhde, sanoisin.

Spa on myös sisältä tosi kiva, että oikein hyvin sopisi myös talvella lillua poreammeessa drinksu kädessä!

Jos tykkäät sushista, ehdoton suositus on mennä syömään Sushi Plazaan, se sijaitsee Tallinnan keskustassa, suht lähellä Viru-keskusta. Käytiin siellä ensimmäistä kertaa viime talvena, ja tykästyttiin niin kovasti, että halusimme sinne myös nyt.

Sattumalta Sanin muutama tuttu oli samaan aikaan visiitillä Tallinnassa, ja lyöttäydyimmekin syömisen jälkeen heidän seuraansa yhteen meidän kestosuosikki-ravintolaan, Tai Bohiin. Tai Bohin drinkit on todellakin pala taivasta, ja suosittelenkin testaamaan ainakin Passion Martinia, mutta melkeinpä koko drinkkilistan läpi käyneenä, voin käsi sydämellä sanoa, että kaikki on todella hyviä.

Sieltä jatkettiin iltaa sitten kahdestaan Bar Butterflyn lämmitetylle terassille. Joka sijaitsee myös vanhan kaupungin kupeessa, käytännössä Tai Bohin vieressä, kun samalta kujalta vaan poikkeaa pienelle sisäpihalle. Butterflyn drinkit ovat myös hyviä, kysyttiin tarjoilijalta suositusta ja hän saikin hilpeää hämmennystä aikaan esittämällä vastakysymyksen ”Have you tried sex with the ex”, joka siis arvatenkin oli drinkin nimi, ja oli muuten hyvää! Butteflystä saa myös ostettua sishaa montaa eri makua, myös mixejä. Kokeilimme vesimelonia ja minttua, ja toimi kyllä todella hyvin keskenään!

Sieltä sitten jatkettiin matkaa pehkuihin.

Aamupalan jälkeen luovutettiin huone ja lähdettiin hierontaan. Olimme varanneet vuorotellen jalkahoidon ja kokovartalo-hieronnan. Kuitenkin paikassa jonka nimi oli muuten OK-spa, oli käynyt jokin sekaannus, eikä meille oltukaan varattu, kuin vain yhdet hoidot, lisäksi työntekijä oli todella töykeä, eikä edes pahoitellut kömmähdystä, sitten ongelmia oli maksussa, eikä kummankaan meistä kortti mennyt läpi, käteistä ei ollut, joten loppuviimein jouduin suorittamaan maksun tilisiirrolla. Voin sanoaa, että se ei todellakaan ollut mikään OK-spa.

Seuraava yö vitettiiin Hilton hotellissa, jossa oltiin nyt jo toista kertaa, se on upea hotelli, muttei ihan niin ytimessä, kuin toivoisi. Siellä on myös uima-allas, mutta ei valitettavasti ulkona, allasosastolta kyllä pääsee kattoterassille, jossa voi ottaa aurinkoa, syödä tai/ja juoda. Palvelu vaan oli harmittavan hidasta, mutta mansikka-margariitta ihan sairaan hyvää ja burgeri myös ihan perus hyvä.  Hinnat kylläkin lähes tuplat verrattuna Conference-hotelliin. Mutta jos tykkää luksuksesta, niin ihana hotelli on!

Dinnerillä käytiin fine dining-ravintolassa Restauran Ö:ssä, siellä on valittavana kaksi menua joko 7 tai 10 ruokalajia, jotkaa tarjoilijan mukaan vaihtelevat sesongin mukaan, olimme ensin ajatelleet, että 7 riittää, mutta kun näimme menut, emme malttaneet olla ottamatta koko settiä. Siellä oli erittäin ystävällinen palvelu, ja hyvä ruoka. Se oli todella ihana kokemus ja ohjelmanumero ja aikaa meillä menikin lähemmäs kolme tuntia ellei yli. Viinien ja drinkkien kanssa menu oli reilun sadan euron hintainen/hlö. Mutta oli kyllä joka pennin arvoinen, jos arvostaa hyvää ruokaa ja kauniita annoksia.

Käytiin sitten vielä hotellissa vaihtamassa vaatteet, menimme uudelleen hetkeksi istumaan Butterflyn terassille, josta ihan ensimmäistä kertaa ikinä Tallinnassa mentiin yökerhoon!

Suoraan siinä vastapäätä Tai Bohia on Venus niminen yökerho, jossa oli ihan perus toimiva meininki. Mikään kovin iso se ei ollut, mutta hauskaa meillä oli. Ilmeisesti yökerho on aika suomalaisten suosima, sillä ei suinkaan etenkään kesäisenä lauantai-iltana oltu baarin ainoat suomalaiset.

Sunnuntai-aamuna huoneen luovutuksen jälkeen jätettiin isommat kamppeet hotellin respaan ja lähdettiin Ulimasten ostoskeskukseen. Se on niin suuri, ettei mitenkään aika riittänyt kierrellä siellä niin paljon kuin oltaisiin haluttu, ja oli hyvät loppukesän alet, niin itsellä ainakin tarttui taas yhden vaatekaapillisen verran uutta kolttua mukaan ihan pilkkahintaan!

Laiva kotiin lähti vasta 18.30 ja ilma oli niin upea, että päätettiin mennä vielä Tallink spa & conference hotellin spahan ja maksaa kertamaksu erikseen, mutta tiskillä olikin sama henkilö, joka oli meidän ollessa hotellin asiakkaina, niin hän päästikin meidät maksutta sisään. Paluumatka taittui kannella istuskellen ja aperol sprizejä jälleen kerran nautiskellen. Oli ihana reissu taas kerran, mutta tuntuipa hyvältä sen jälkeen kaatua omaan sänkyyn ja nukkua aamulla rauhassa pitkään.

Jatketaan taas seuraavassa postauksessa!