MM-kisamatka Bialystokiin

Tässä vihdoin MM-kisamatkan tunnelmat! Varmasti on luettavaa ja etenkin kuvia 🙂

Viikko PM-kisoista ja maanantaina ei edes kannattanut laukusta kaikkea purkaa kun perjantai-aamuna viiden aikaan lähdettiin ajamaan kohti lentokenttää. Tällä kertaa Johanneskin pääsi mukaan ja tuli samalle lennolle Varsovaan, kuin millä Team Finland lentäisi.

lentokenttä_clarissa_matkalaukki_tiimiasu_helsinkivantaa

Meille oli varoiteltu etukäteen, että menopäivä olisi pitkä ja odottelua paljon. Lento meni nopeasti jutellen ja tutustuen vierustoveriin ja bussimatka Varsovasta Bialystokiin otti aikansa, mutta ei sekään musta mikään ihan mahdoton ollut. Rennosti vaan ja vähän torkkuen. Bussi teki kyllä muutamia epäilyttäviä pysähdyksiä muutaman kerran ja vaikutti että siinä ois ollut jotain vikaa, mutta perille päästiin.

Hotelli oli iso ja erottui katukuvasta. Aula oli ylellinen ja iso, tosin todella täynnä porukkaa, sillä taisi lähes kaikki kisaajat olla majoitettuna kyseiseen hotelliin. Tässä vaiheessa odoteltiin aika pitkään. Sitten tiputellen tuli sitä sun tätä infoa, huonekorttia, ruokakorttia ja muuta. Lisäksi rekisteröinti kisaan piti suorittaa. Se olikin todella nopea ja kivuton juttu. Lähinnä mitattiin ja katsottiin että maksut on kunnossa.

Lauantai sujui mulla rennoissa merkeissä ja päivä meni kyllä tosi nopeasti. Huonetoverinani oli Pepita, joka kisaili bodyssä juurikin jo lauantaina. Seurailin aamun hänen kisavalmisteluita ja tein itsestänikin ihmisen näköisen. Päivä meni kaupungilla ja katsomossa. Illemmalla kävin vähän hotellin kuntosalilla pumppailemassa ja pidettiin tiimipalaveri. Ei mitään hirveän isoa tai ihmeellistä.

puola_mmkisat_clarissa_fitness_juliste

puola_kävelykatu_bialystok

kisakunto_kuntosali_hotelli_puola_clarissa_käsipainot

Sunnuntai-aamuna heräsin tuntia aikaisemmin kun mitä piti, koska ei vaan tullut uni. Aloin sitten laittamaan meikkejäni rauhassa kuntoon ja laitettiin eka kerros väriä. Tuntu että väri oikein imeytyi ihoon ja aamiaisellakin pyysin mielipidettä väristä, että miten paljon uskaltaa lisästä. Johannes fiksas värin viimeisen päälle. Siitä tuli tosi toimiva. Tiesin että kun Johannes ne laittaa, niin tuskin pieleen voi mennä.

Bäkkärille mentiin jo hyvissä ajoin ja olo oli suht rauhallinen vaikka vähän pinnaa kiristi aamusta. Meno backstagella oli vähän, noh, villimpää kuin esimerkiksi Suomessa. Monet vasta aloitti maalailemaan värejä lavan takana ja sotku oli sen mukaista. Oli hiuspistettä ja meikkipistettä ja jos joku oli pienoinen kaaos niin vessat. Olisi siitä mestasta pitänyt ottaa kuva, koska ei sitä muovilla vuorattua ja kisavärillä sotkettua vessaa saa millään sanoilla kuvailtua. Mikäli oikein muistan niin ovia ei meinannut edes saada kiinni suojamuovin takia, ei ainakaan lukkoon. Ja noh, paperi tilannekin oli mikä oli… Oikeeta glamouria!

bussi_kisalookki_fitness_clarissa_vakava

Mun sarjassa kilpaili 16 kilpailijaa. Ajan säästämiseksi eliminaatiokierrosta ei tullut, yleensä säännöissähän siis lukee että eliminaatiokierros pidetään jos kisaajia on yli 15 mutta usein on ihan turhaa alkaa karsimaan paria pois jos tosiaan on vaan tuo 16-17 kisaajaa. Oli siis mahdollista pyöriä lavalla pidempään. Silloin ainakin saa enemmän irti tilanteesta kun ei vaan käy pyörähtämässä. Kuten useasti käy, niin aikataulut oli myöhässä ja arvioin monille kyselijöille että kisat on varmaan 11-13. Aikalailla siihen yhden pintaan pääsin lavajonoon.

Lavalla sitten pyörittiin jonkin verran ja vertailuja tehtiin. Lavatuomari jaksoi koko ajan husata ees taas ja muistutella asennosta. Lisäksi välillä viittoi jotain kummallisia ja aloin liikkua taakse yhdessä vaiheessa, vaikkei edes tarvinut. Mitä sitten tulee viittomaan jos ei tarvi liikkua!?

Mut kutsuttiin vasta kolmanteen vertailuun. Hieman petyin etten ollut edes toisessa, mutta yritin parhaani siinä mihin pääsin. Finaalissa tuskin siis olisin. Tiesin että kärkikahinoihin vaadittaisiin tosi kovaa fysiikkaa ja se piti paikkaansa. Totta kai vielä lavalta tultuani varmistettiin että onko finaalia edessä vai ei, vaikka olisi ollut todella ihme jos siellä olisin ollut.

eastlabs_bikinifitness_bialystok_clarissa

Siitä sitten vaan loppu päiväksi rentoutumaan, ehdittiin syömään hyvin ja ottaa kuvia. Tosin en tiedä oliko se KFC nyt paras kokemus, mutta halusin maistaa. Siitä sitten suunnattiin jätskille. Illalla vielä jotain karkkeja napostelin ja valmistauduttiin jäähyväisillalliselle.

On oltava iloinen ja ylpeä siitä mitä tällä kisakaudella on saavuttanut.

Illalla myös julkaistiin pistekortit ja näin lopullisen sijoitukseni. Lopullinen sijoitukseni siis oli 13. Yksi piste erotti mut 12. sijasta. Pääsin tavoitteeseeni, joka oli 15 parhaan joukossa. En oikein tiennyt olisinko tyytyväinen vai en, mutta kyllähän sitä on oltava iloinen ja ylpeä siitä mitä tällä kisakaudella on saavuttanut. En edes kuvitellut että pääsisin MM-kisoihin ja sitten olen sarjassani maailman 15 parhaan joukossa.

Kunto oli kaikista lavakunnoista paras ja tekeminen lavalla sai varmuutta joka kerta. Kehitystä ja edistystä tuli siis joka kisassa lisää ja se oli hienoa. Kun kuvia katsoo niin en voi olla mitenkään tyytymätön siihen, miltä näytin ensimmäisissä arvokisoissani.

Maanantain paluumatka olikin sitten ihan oma lukunsa. Aamulla fiilis ihan ok vaikka väsytti tajuttomasti kun huone piti luovuttaa superaikaiseen. Bussilla siirryttiin sitten kohti Varsovaa, josta aamupäivällä lähtisi suora lento Helsinkiin. Tosin ei lähtenyt vaan lento peruttiin! Saatiin korvaava matka, joka olisi vasta seitsemän tuntia myöhemmin Suomessa ja pitäisi tehdä vaihto Kööpenhaminassa. En ollut innoissani, mutta eipä mulla ollut niinkään väliäkään. Vietettäisiin vaan lentokentällä aika monta tuntia odotellen lentoa.

Mutta, voi että kun oltaisiin päästy oikealla lennolla kotiin, sillä siinä puolenpäivän jälkeen aloin voimaan pahoin. Oltiin kulutettu aikaa kahvilassa (join kahvin ja smoothieita) ja käytiin hampurilaisella, ajattelin että nyt oon syönyt ihan liikaa ja kroppa vaan alkoi hylkimään outoa ruokaa. Loppu päivän oksentelin….

Olin pari päivää ihan voimaton ja väsynyt, en kuulemma ollut ainoa joka tän sai, vaan myös muutamalle muulle suomalaiselle tää iski ja muidenkin joukkueiden edustajalle. Oli varmaan ruokamyrkytys…

Maanantain vastoinkäymisiä lukuun ottamatta ihan loistava reissu ja mahtavaa porukkaa! Kiitos Suomen fitnessurheilu rylle hyvin järjestetystä kisamatkasta. Kaikki sujui tosi vaivattomasti ja kisaajista pidettiin hyvää huolta. Todella mahtava reissu!