#10weeksout – Kisadieetin puoliväli

 

Nyt on jo useampana viikkona tuntunut siltä että kyllä, sitä ollaan dieetillä. Kisaprepistä on nyt puolet mennyt. Vielä 10 viikkoa on edessä.

Paino on melko hyvin ja tasaisesti tippunut. Vaikka ei se paino kaikkea kerro. Kyllä kiristymisen näkee peilistä ja muut näkevät sen varmasti paremmin. Itse huomaa painon laskun oikeastaan sillä, että verisuonia alkaa näkyä enemmän ja tuntuu että muutamat vaatteetkin on löysiä.

Viimeksi kaksi vuotta sitten kun valmistauduin ensimmäisiin bikini fitness-kisoihini, en ollut päivätöissä. Opiskelin ja tein opinnäytetyötä. Arjen pystyi keskittämään tehokkaasti kisaprojektiin ja lepoa ja unta oli riittämiin. Tällä kertaa olen kuitenkin töissä ja vaikkei kamalan raskasta ja fyysistä työ ole, niin kyllä se luo vielä lisää haastetta. Aikataulutus on tarkkaa ja mitään hirveän ylimääräistä ei ehdi tekemään. Epäsäännölliset työajat tuo treeneihin ja ruokailuihin omat haasteensa.

Huomaan että pinnakin on välillä kireällä. Aina ei jaksa ja tää asettaa haastetta asiakaspalvelu työssä 😀 Mutta onneksi töissäni saan (ja täytyy) tehdä taustalla varastossa ja koneella hommia, joten nakitan muille asiakkaat. Tuntuu kuitenkin että enemmän osaan siirtää kiukuttelun tai muut huonot fibat lähinnä vapaa-ajalleni.. Sori läheisille…

Ruoka on usein mielessä ja etenkin aerobisten aikaan tuntuu että pääsispä jo syömään. Päivällä töissä koittaa venyttää ruokailuja. Toisaalta on parempi että kun tekee muuta ja ajatus on muualla, nälkäkään ei vaivaa niin pahasti.

Ruokailuista on tullut tärkeitä hetkiä. Haluan nauttia ateriasta mahdollisimman rauhassa ja pitkään ja etenkin iltapalaa syön hartaudella. Usein mielessä on että toivottavasti tää ruoka ei loppus vaan sais syödä ja syödä. Offilla vetäsen ruuan vähän liiankin nopeasti suihini…

Ruusuilla tanssimista tää ei kyllä silti aina ole. Pinnan kiristymisen lisäksi dieetti on vaikuttanut uniini jonkin verran. Mun treenit venyy iltaan ja unta saa joskus odotella. Mun projektina olisikin kiepsauttaa treenit mielummin sinne aamuun, vaikka inhoan aamuherätyksiä. Eräs viikko dieetistä oli pakko pitää lepoa koska huonon palautumisen (lyhyet unet) takia kroppa meni hieman ylikierroksilla. Pelkään että ehkä se on taas käymässä koska viime yönä unta tuli 4 tuntia.

Ekat reilut 4 tuntia pyörin ja koitin saada unta ja kroppa vaan ei suostunut nukahtamaan. Äänet ja kuumuus häiritsi. Sain unen vasta sitten kun olin raahannut patjan ja peitot hieman viileämpään, pimeämpään ja ääniä paremmin eristävään vessaani… Eli nukuin viime yön neljän tunnin unet parhaiten vessan lattialla… Paljonhan tähän on tekijöitä; loman alku innosti, treenit myöhään, helle ja pieni nälkä.

Tänään töiden jälkeen mulla alkaa kuitenkin vihdoin loma, jonka aikana saa sentään levätä ja treenata. Ihan äärimmäisen rankkaa tää ei vielä missään vaiheessa ole ollut, mutta mieluummin varaudun henkisesti seuraavaan 10 viikkoon. Mielestäni tällä hetkellä mun treenimäärät ja ruokailut on ihan fiksuissa määrissä, eikä esimerkiksi aerobisia treenejä ole älyttömiä määriä.

Treenit sujuu yllättävän hyvin ja kuten parista kuvasta näkyy, niin kyllä pumppiakin välillä löytyy vaikka varsinaisia tankkauksia ei ole takana. Toki pumppi on parempi kun olen syönyt hyvin ennen treeniä.

Vielä jaksaa ihan hyvin, varsinkin kun unet on kohdallaan. 

4

Vastaa

Close Menu