Mitä syön päivässä?

Siis tämä kiinnostaa ihmisiä! Mustakin on kiva nähdä mitä muut syö.

Mun ruokavaliosta mielenkiintoisen tekee ne kaikki rajoitteet. Siis eihän mulla ole oikeasti kuin laktoosi-intoleranssi diagnosoitu jo lapsena, mutta reuman alkaessa sain lääkäri Rauli Mäkelältä ohjeet gluteeniton ja maidoton ruokavalioon 2009. Jälkeenpäin 2017 mulla oli todella pahoja vatsavaivoja, on tähystetty molemmista päistä eikä mitään ole löytynyt, joten tämä on vaan kokeilujen tulos, mikä mun vatsalle sopii.

Aamupala

Aamulla syön yleensä puuroa jonne laitan Eggo kananmunanvalkuaista ja usein myös chia siemeniä. Päälle marjoja ja rasvan lähteenä lisäksi kookosöljyä.

Aamupuuro kotona.

 

Aamupuuro työmatkalla hotelliaamiaisella.

 

Täytyy hehkuttaa; Saksan työmatkalta bongasin luomu vege kaupasta gluteenitonta suklaapuuroa.

Lounas

Lounas on aika standardi. Siis sen takia myös fitness ruokavalio sopii mulle, koska oon äärimmäisen laiska ruuanlaittaja. Riisi kana salaatti kombo tulee kädenkäänteessä kun riisiä keittää monta satsia etukäteen.

Lounas ja päivällinen näyttää aika samalta.

Välipala

Välipalaksi aina riisikakkuja, maapähkinävoita ja kalkkunaleikettä. Joskus hedelmiä tms mutta nyt mennään aika pitkälti tällä. Helppo ja nopea.

Päivällinen

Mulla on eri määrät ruokaa riippuen siitä onko treeni vai lepopäivä. Tässä nyt alla esimerkki treenipäivän päivällisestä. Koska olen nyt harjoituskaudella niin hiilaria ja ruokaa on paljon (tällä hetkellä 390g hiilaria treenipäivinä, 320g hiilaria lepopäivinä).

Kanaa, riisiä, oliiviöljyä, hedelmiä.


Hedelmiä tässä on viinirypäleitä, banaania, cantaloupemelonia ja granaattiomenan siemeniä.

Iltapala

Iltapalalla yleensä munakasta ja hedelmiä. Keksin mun viime Kreikan reissulla, että mun vatsalle sopii hedelmät ja se myös auttaa makeannälkään. Oon ihan kamala sokerihiiri! Voisin elää pelkällä hyväskällä jos se olisi terveellistä!😃


Tämä kuva on Kreikan reissulta, ei ollut yhtään kuvaa Suomessa otettu iltapalasta, mutta ehkä te kestätte!😄

Sellasta. Ei ole rakettitiedettä. Kun tällä hetkellä menen makrolaskennalla, niin saisin syödä mitä haluan, mutta en jaksa ihan kamalasti varioida kun vatsa reagoi milloin mihinkin ja mun päivät on aika stressaavia ja töissä menen kokouksesta toiseen. Usein mulla on vaan se 30min ruokatauko ja sekin on vaan, koska olen tehnyt itselleni kalenterivarauksen (globaalissa työssä aikaerot tekee sen, että kaikilla on aina lounas toisten lounaan kanssa eri aikaan ja siihen olisi hyvä laittaa kokous päälle).

Mutta ruoka on tärkeää!

~ Johanna

0

Vastaa