Ruokapäiväkirja (raskausviikolta 15.)!

Viime viikolla lupasin tässä postauksessa heittää hyvästit kesäherkuille ja pitää samalla ruokapäiväkirjaa koko viikon ajan. Nyt olisi aika tuoda viime viikon ruokailut tänne näkyville! En ole laskenut kaloreita, söin fiiliksen mukaan, mutta vältin ylimääräisiä herkkuja. Kaikkia ruokia en kuvannut, koska kuvia olisi ihan hirveä määrä. Vaan osan ruuista kuvasin ja tein niistä kollaaseja päivien mukaan, kaikissa kuvissa ruuat ei edes ole oikeassa järjestyksessä kuvattuna, mutta se nyt ei olekaan pääasia. 🙂 Merkitsin väliin myös treenit, joita kertyikin ihan mukavasti viikkoon! 

Maanantai:


Klo 8:30: kaksi kananmunaa, kasviksia, neljä tattarinäkkileipää voilla (kyseiset näkkärit esiintyvät ruokapäiväkirjassa monesti ja painavat vain 5g/kpl eli ei juuri mitään)
Klo 11:45: kanan paistisuikale, oliiviöljy, kasviksia, ananasrinkula, neljä tattarinäkkileipää
Klo 14:15: kotijumppa + lyhyt intervalli pyörällä
Klo 15:00: banaanikookospannukakut (banaani, kananmunat, kookosjauho), hunajaa ja mansikoita
Klo 17:40: ”vihreä muusi” (eli perunoita + kukkakaali/parsakaali/porkkana sekaisin blenderissä) + 20% nauta-sikajauheliha
Klo 20:30: kaurapuuro, rahka+hera, mansikat, oliiviöljy

Tiistai:


Klo 9:00: kolme kananmunaa, kasviksia, 5 kpl tattarinäkkäreitä
Klo 12:15: broilerin paistileike, paistetut perunat, kasvikset, avokado
Klo 16:00: ruokaa tehdessä ikean naposteltavia (NÄÄ ON HYVIÄ!), jauhelihapihvi, kasviksia, 7kpl tattarinäkkäreitä  voilla

Klo 19:00: banaanikookoslätyt, hunajaa, mansikoita
Klo 22:00: kaksi munaa, kasviksia, ranskanleipäsiivu juustolla, voilla ja kurkulla

Keskiviikko:


8:15: broilerin paistisuikale, kasviksia, avokadoa, 4 tattarinäkkäriä voilla
11:15: smoothie: puolukat, mustaherukka, hera, avokado, banaani
12:30: kotijumppa; kehonpainoa jaloille
13:30: hera maidolla, puuro yhdellä valkuaisella, mansikat
16:30: 9,5% kevyt jauheliha, ”vihreä muusi”, voi
19:00: vähän popcornia
20:00: granolaa ja maitoa, neljä tattarinäkkäriä tuorejuustolla, kinkulla ja kurkulla, banaani

Torstai:


6:45: broilerin paistisuikale, kasvikset, avokado, 6kpl tattarinäkkäreitä
10:30: 9,5% kevyt jauheliha, keitetyt perunat, oliiviöljy, kasvikset
14:15: smoothie: mansikat, banaani, avokado, hera + päälle  granolaa
16:30: porkkanasosekeitto, raejuusto, tumma suklaan pala
18:30: mäkitreeni
19:15: ananasmurskaa puolikas purkki
20:45: kaurapuuro, mansikoita, raejuustoa, tumma suklaan pala

Perjantai:


6:15: banaani, hera
6:30: yläkropan treeni
7:30: broilerin jauhelihaa, perunoita, kasviksia
10:45: porkkanasosekeitto, raejuusto
14:15: kirsikkatomaattirasia, broilerin koipireisi, kaks palaa raakasuklaata
17:00: ohrapuuroa (kolme lautasellista….), 1,5 kepakkoa ja mansikkakeittoa
19:30: possun pihvi (Markus grillasi itselleen), turkinpippuritikkari, puolikas ananasmurskapurkki

Lauantai:


8:45: kaksi kananmunaa, avokadoa, kasviksia, 5 tattarinäkkäriä
12:00: vauvojen sosesmoothie, hera, kakkupala kahvilassa
14:00: tupla-suklaapatukka
14:30: broilerin paistileike, kasviksia, 2 tattarinäkkäriä voilla
17:30: tonnikalaa, avokadoa, kasviksia, kaksi pientä perunaa
21:00: ohrapuuro, mansikat, raejuusto, kaupan gluteeniton pieni mutakakku
23:00: ananasmurskaa puolikas purkki, puolikas banaani

Sunnuntai:


8:45: kaks kananmunaa, kasviksia, 6 tattarinäkkäriä, voita
11:00: HIIT (thruster, etukyykky, pystypunnerrus..)
11:30: hera ja Ikean munsbitit
12:30: tonnikalaa, raejuustoa, perunoita ja kasviksia
15:00: smoothie: puolikas banaani, mansikoita, hera, avokado sekä päälle vähän granolaa
17:00: porkkanasosekeitto, broilerin jauhelihaa, kolme tattarinäkkäriä juuston ja voin kanssa
19:45: 2 palaa tummaa suklaata (vauhdista ennen kuin ehti tehdä iltapalan)
21:00: taatelikaurapuuro, voinokare, vähän banaania

Ja sitten omat kommentit:

Mun mielestä kokonaisuus näyttää oikein sopivalta. Perjantaina ja lauantaina oli astetta poikkeavampaa ja myös tietyllä tapaa vähän runsaampaa syömistä. (Perjantaina lähinnä useampi lautasellinen puuroa, vaikka kaikki ei toki ollut kukkuraisia. 😀 ) Herkuttelu oli kuitenkin mun mittapuulla vähäistä, joka olikin tarkoitus. Sallin kuitenkin itselleni alunperinkin 1-2 päivää jolloin saa vähän herkutella. Jos jokin vaivaa, se on ananasmurskan ja tonnikalan käyttö. Tölkkisapuskat ei oo mitään maailman parhaita juttuja, sillä niistä tulee paljon ympäristömyrkkyjä, jotka taas vaikuttaa meidän hormoneihin ja täten koko kehoon ja terveyteen. Mutta toisaalta, noiden syöminenkin on meillä tosi kausittaista. Välillä tölkkejä ei näy meillä kuukausiin, mutta nyt mieli on himoinnut raikasta ananasmurskaa ja myös tonnikalaa satuttiin samaan saumaan ostamaan tytön toiveesta.
Samoin esim.marjoissa saisi olla vaihtelevuutta, mutta nyt kun mansikkakausi on takana päin, oon syönyt paljon pelkkää mansikkaa. Talvisin taas ostan pakasteesta paljon mustaherukoita ja puolukoita, harvoin syön talvella mansikoita. Ja se vaihtelevuushan onkin kaiken ydin.

Heräsikö teillä ajatuksia mieleen mun ruokailuista? 

Muistakaa käydä lukemassa myös edellinen postaus raskauden ensimmäisestä kolmanneksesta treenien ja ruokailujen osalta! Tämä ruokapäiväkirja kertookin hyvin tarinaa siitä miten raskausviikot 15-16 meni ruokailujen osalta. 🙂 

3

Vastaa

Close Menu