Kolmas dieettiviikko: väsymystä ja painon sahausta

Hyvää vuotta 2018 kaikille!! Neljäs dieettiviikko starttasi juuri, joten nyt on aika keskittyä kolmanteen dieettiviikkoon. Miten dieetti etenee? Tapahtuiko jotain erityistä? Mikä on dieetin alin paino tähän mennessä? Miksi paino lähti nousuun? Vastaukset kysymyksiin pääset lukemaan tästä postauksesta! 

Kolmas dieettiviikkohan starttasi joulupäivällä eli joulun vietto jatkui. Samaan aikaan kolmanteen dieettiviikkoon lähdettiin tään hetken alhaisimmalla painolla eli 61,8kg. Dieetin aloituspaino oli 62,4kg, joten sehän tarkoittaa kahdessa viikossa ainoastaan 600grammaa. Pitää kuitenkin muistaa taas se, että parina ekana viikkona ei oltu vielä tehty hirveitä muutoksia. Edelleen ne neljä salitreeniä kuten ennenkin ja lyhyt, alle 10 minuuttia kestävä palautumista edistävä aerobinen treenin loppuun. Joten se oli ihan odotettavissa, että paino ei samantien lähde hurjaan laskuun. Rasva palaa kyllä, mutta samaan aikaan lihakset saavat lisää muotoa uusien treenien myötä. Lisäksi oon ollut tosi tarkka makroissa ja ruokailuissa ennen dieettiäkin eli tiputukset ruuan suhteen oli tosi pieniä enkä ollut vetänyt överisti herkkuja ennen dieettiä.

Tähän kolmanteen dieettiviikkoon lähdettiin ekaa kertaa tiputtamaan pienesti rasvan määrästä treenipäivänä. Myös hiilareista nipistettiin jälleen ihan vähäsen, mutta vain lepopäiviltä. Maanantai eli joulupäivä oli mulla lepopäivä ja ei jestas miten nälkä mulla oli. Uskon sen silti johtuvan lähinnä siitä, että oltiin vaan kotosalla sekä mun isän luona käymässä. Ja mun isän luonahan pöytä notkui herkuista ja mä tyydyin tietysti katselemaan sivusta, kun muut söivät. Sen lisäksi kotonakin vaan lojuttiin ja olihan siellä kotonakin suklaata ja muita herkkuja. Mitä allekirjoittanut ei luonnollisesti syönyt. Kai siinä nyt nälkä tuleekin, kun näkee vaan ruokaa ja itse syö tarkasti omat sapuskat. 😀 Selkeästi alkuviikolla vaivannut nälkä helpotti, kun menin keskiviikkona töihin ja normaalin arkirytmin pariin.

Tapaninpäivänä meninkin sitten taas treenille ekaa kertaa joulun aikaan. Olin käynyt treenaamassa vaan aatonaattona ja pitänyt pari lepopäivää joulun alla. En ollutkaan kahta lepopäivää pitänyt putkeen vielä ollenkaan ainakaan näin vapaapäivinä, joten se tuntui mukavalta. Samalla sain kerättyä voimia viimeiseen kovaan treeniviikkoon, joka oli siis tämä kolmas dieettiviikko. Joka neljäs viikko mulla on kevennetty viikko, joka sekään ei toki oo helppo tai löysä, mutta kevennetyllä viikolla jätetään lähinnä vähän enemmän varaa myös palautumiseen. Siitä lisää viikon päästä, kun on tämä kevennetty viikko vietetty!

Tällä kolmannella viikolla aerobisen määrää taas vähän nostettiin ja se on nyt 10 minuutin tienoilla. Sen tekeminen alkaakin tuntua jo selkeästi pidemmältä, kun vertaa tuohon 5 minuuttiin, joka menee ihan hujauksessa. Mutta edelleen tuo 10 minuuttiakin tehdään rauhallisesti lähinnä palautumista edistävästi. Ja eihän se nyt oikeasti mikään pitkä aika olekkaan!

Jos alkuviikosta sain riemuita dieetin alimmista painoista, onni kääntyi keskiviikkona. Sitten lähdettiinkin taas noususuuntaan. Lauantaina kiukutti, kun paino huiteli jo 63kilon tienoilla. Sille oli kuitenkin luonnollisia selityksiä useampikin. Ensinnäkin, tyttö tuli kipeäksi ja sain nukuttua vähemmän kuin normaalisti. Jo se nostaa helposti painoa. Toiseksi, mulla alkas menkat. Ah, sitä ihanuutta. Joulun aika eli suklaan ylitarjonta joka paikassa, menkat, väsymys ja dieetti siihen päälle. Kyllä voin kertoa, että loppuviikosta teki monesti mieli itkeä peiton alla ja ostaa kauppa tyhjäksi suklaasta. Sen jälkeen ehkä vähän nauraa onnellisena niiden suklaiden kanssa. Sillä kaikki naisethan tietää, että menkat ON hyvä tekosyy ostaa suklaata. Tilanne suorastaan huutaa ja vaatii sitä.

Niin joo, ja lisätään tähän yhtälöön vielä tuo aiemmin puheissa vilahdellut kova treeniviikko, joka muuten veti naisen väsyneeksi ja veteläksi. Meidän uudessa kodissa on toinen kerros ja mä en olisi torstai-iltana millään jaksanut nousta portaita, joten niin mä puoliksi kontin portaat moneen kertaa jalkatreenin päälle. Oi miksi jalkapäivän iltana, väsyneimpänä hetkenä tuntuu, että kaikki mitä tarvitset, on yläkerrassa??

Ylipäätään väsymys oli jotenkin tään viikon sana. Yöunet jäivät vähän turhan lyhyiksi, joka kostautuu mulla sekä dieetillä että offilla. En kirjoittele tuosta väsymyksestä sen kummemmin, sillä kyseisestä väsymyksestä pääsee lukemaan tästä mun edellisestä postauksesta. Sen verran voin vielä tuota kommentoida, että valmentajan sanoin tuo väsymys on ihan normaalia tälle viimeiselle kovalle treeniviikolle ennen kevennystä ja väsymyksen pitäisi helpottaa ensi viikon puolella, kun kevyt viikko on aloitettu. Eli tuo väsymys oli varmasti tosiaan sekoitus astetta huonompia yöunia ja vielä päälle kova treeniviikko.

Tällä viikolla myös jatkettiin yhteistyötä mun ja Fysio2000 välillä. Fysio2000 on alunperin Ilmajokinen yritys, joka on nyt laajentanut myös Seinäjoelle. Pääsen käymään Ilmajoella treenaamassa vaan parin kilometrin päässä kotiovesta, mutta jos treenihimot yllättää Seinäjoella, pääsee myös siellä treenaamaan jopa kahdella eri salilla.

Myös uutta vuotta juhlittiin tällä kolmannella dieettiviikolla. Omalta osalta se oli vuoden viimeinen treeni iltapäivällä (joka oli muuten kova ja raskas, mutta edelleen mentiin nousujohteisesti) ja illalla käytiin katsomassa Seinäjoen ilotulitusta Joupiskalla. Ei mitään sen kummempaa tai suurellisempaa. 🙂 Unten maillakin oltiin jo puolilta öin eli se siitä meidän hurjasta uudesta vuodesta. 😀

Pienenä huomiona näin loppuun vielä. Mä tykkään raportoida tätä dieettiä päiväkirjamaisesti, koska se vaan tuntuu mukavalta ja nää tuntuu olevan suosittuja postauksia. Näin kirjoitettuna tää kyseinen dieettiviikko kuulostaa väsyttävältä ja raskaalta, mutta se ei varsinaisesti ole näin lyhyen ajan jälkeen suoranaisesti dieetin syy. Enemmän se on naiseuden syy, kun nuo naisten vaivatkin putkahti tähän väliin. 😀 Eli kellä tahansa voi olla tälläisiä viikkoja, nyt se vain ilmenee dieettiraportoinnin myötä. Halusin sen nyt kuitenkin mainita, että kukaan ei käsitä tätä dieettailua ihan väärin ja ajattele mun jo kolmen viikon jälkeen valittavan raskaan kuolettavaa dieettiä. 🙂

Jos sulta on jäänyt mun edelliset dieettipäivitykset lukematta, voit helposti korjata asian.

DIEETIN ALOITUS JA DIEETTIÄ EDELTÄVÄ VIIKKO

DIEETIN ENSIMMÄINEN BIOSIGNATUREMITTAUS

TOINEN DIEETTIVIIKKO

 

Lisää dieettikuulumisia ja muuta arkea pääset seuraamaan myös näiden kautta: 

Instagram: @annikarintala

Facebook: Mun urheilijasivu

0

Vastaa

Close Menu