"> Dieetin ensimmäinen biosignaturemittaus - Annika Rintala - Poseland

Dieetin ensimmäinen biosignaturemittaus

Koska dieettiä on takana vasta muutama päivä, ei mun ollut tarkoitus vielä sen kummemmin dieetin kuulumisia kirjoitella. Koska eihän se pari päivää tunnu tai näy vielä missään. Torstaina mulla oli kuitenkin valmentajan tapaaminen biosignaturemittauksen merkeissä, joten halusin ne kuulumiset tään mittauksen ja alkuviikon osalta tulla kirjoittelemaan. 

Dieetti on tosiaan startannut hyvin. On ollut kiva tehdä uusia treenejä, vaikka ainahan se on ensin pientä hakemista ja tuntuu, että ekan viikon jälkeen treenit vasta kunnolla starttaa, kun ei tarvitse enää miettiä ja ihmetellä vaan ainoastaan toteuttaa. Treenin päätteeksi tuleva lyhyt aerobinen selkeästi vaikuttaa palautumiseen, sillä niin valtavia lihaskipuja ei ole uudenlaisesta ärsykkeestä huolimatta tullut, kun odotin. Paitsi yhdestä koko kropan treenistä, joka oli melkoisen kova.. Huh!

Ruokailut on olleet ja tulee olemaankin hyvin samanlaisia kuin tähänkin asti, vain hiilihydraateista on ihan aavistuksen nipistetty. Ja tietysti suurin ero on siinä, että tulee punnittua kaikki vielä tarkemmin, kun ennen eikä suuhun eksy mitään ylimääräistä kuten yhtä tai kahta suklaata näin joulun alla.

Nää oli uus juttu tään viikon ruokailuissa. Näitä oon kuullut kehuttavan niin monesti viimeisimpänä valmentajan suusta niin oli pakko marssia kauppaan hakemaan. 🙂

En vaan tajua mikä henkinen juttu tässä on, kun oon heti tällä viikolla muka potenut nälkää, vaikka tosiaan ruokailut on olleet ihan samanlaisia, kun tähänkin asti. Hiilihydraattien pudotus kun on vielä niin maltillinen, että jos joka aterialta nipistää vähän, se ei oikeasti tunnu yhtään missään ja sellainen heitto voi tulla jo vahingossakin yhdellä aterialla.

Tai sitten mä oon vaan oikeasti napostellut pitkin päivää pieniä ylimääräisiä juttuja tähän asti, joten se pudotus on oikeasti suurempi kuin miltä se paperilla näyttää. Tätä en kyllä ainakaan tunnusta, koska napostelua en arkena tee oikeastaan ikinä.

Paino oli ma-aamuna 62,4kg, tiistaina sama ja keskiviikkona, torstaina ja perjantaina 62,7kg. Mitäs nyt? Mä oon dieetillä ja paino on noussut?! Siitä ei kannata välittää, koska faktahan on se, että olin ottanut treenien suhteen kevyemmin viime viikon eli maaantaiaamunkin paino oli ihan nesteetön paino. Ja nyt, kun treenit on taas kovia, tulee treeneistä luonnollisesti nesteitä. Mulla ainakin voi heitellä paino 1-2 kiloa helposti. Jos siis niistä hiilihydraateista ei olisi nipistetty tätäkään vähää eikä esimerkiksi palauttavaa aerobista olisi tehty, olis paino varmaan noussut enemmänkin treenien takia, kun tuon 300 grammaa.

Eilen tosiaan suuntasin Isokyrön Painovoimalaan valmentajan mittaukseen. Siinä vierähtikin lähes tunti jutellessa mittauksen jälkeen niitä näitä lajiin ja dieettiin liittyen. Sai taas aimo kasan motivaatiota! Kyllä se valmentajan näkeminen vaan aina vaikuttaa fiilikseen ja mä nostan hattua niille, jotka itse dieettinsä toteuttavat. Kyllä mä ainakin tarvin jonkun (muunkin kun Markuksen, joka on tottakai iso tuki ja tsemppari) jolle olla vähän vastuussa tästä touhusta ja joka miettii asiat mun puolesta eikä tarvitse itse kuin toteuttaa.

Mittaustulos oli positiivinen. Paino ei ole tosiaan laskenut dieetin aikana vaan se on jopa noussut tässä viikon mittaan ja edelliskerran mittauksesta, mutta se on ihan luonnollista, koska viimeksikin mittaus tehtiin kipeänä viikon treenitauon jälkeen.

7-vuotiaalta hovikuvaajalta ei aina voi odottaa ihan parhaita kuvia, joten tämä oli paras kuva mikä saatiin. 🙂

Tällä hetkellä rasvaprosentti näytti 13,4% (20.11 ollut 14,2%), joka on tällä hetkellä tämän vuoden alhaisin lukema ja alemmashan tässä koko ajan vielä mennäänkin. Lähes kaikki mittauspisteet oli laskenut, osa tosi reippaastikin. Varsinkin keskivartalo sulaa ihan silmissä, joka onkin odotettavaa, kun mun keskivartalo/ylävartalo on aina kerännyt vähiten rasvaa. Toivoisin vaan, että se alakroppa sulais yhtä nopeasti tai mielellään nopeammin. 😀 Mutta ei muuta kun kärsivällisyyttä peliin. Kyllä se alakroppakin sieltä sulaa pikkuhiljaa. Tästä onkin todella hyvä jatkaa samoin ohjein!

Ensi maanantaina en dieetistä sen kummemmin kirjoittele, koska kuten sanottu, ei muutamassa päivässä tapahdu vielä kummoisia ja kirjoittelin nyt nämä biosignaturekuulumiset. Mutta jatkossa alan kirjoitella tuoreimmat dieettikuulumiset joka maanantai, pysykää siis kuulolla jos dieetti ja kisavalmistautuminen kiinnostaa! 

Ps. Oon tällä viikolla keskittynyt täysillä vaan treeneihin ja on ollut lisäksi vähän kiireinen viikko, joten kuvat tältä viikolta on vähän huonoja eikä niitä juurikaan ole, pahoittelut siitä!

0

Vastaa

Close Menu