Meidän perhe Dubaissa

Taidettiin ehtiä juuri lumen alta pois kun lähdettiin keskiviikko aamuna 5:20 aamulla lentokentälle ja pari tuntia myöhemmin hypättiin lentokoneeseen jonka nokka osoitti kohti Dubaita.

Pakko myöntää, että olin vähän kade kun missasin lumisateen sillä rakastan Joulua ja ensilunta. Räntäsää ei ole kivaa mutta valkoinen talvi on ihana. Ehdin just ennen matkaa tilaamaan uudet talvirenkaat, kiitos veljeni Janin. Se miten pääsen kesärenkailla vaihtamaan renkaita on vielä ihan täysi mysteeri…

Me pyritään reissaamaan välillä kahdestaan Artun kanssa ja välillä lasten kanssa. Saimme ensimmäistä kertaa myös Artun lapsen mukaan, joten tämä oli ensimmäinen loma jossa olimme koko perheen voimin matkustamassa. <3

Taxi haki meidät kotoa 5:20 ja 7:50 alkoi kuuden tunnin lento Dubaihin.
Lento oli lapsille vähän tylsä kun ei ollut leffola ja mutta onneksi olin pakannut mukaan Uno kortit ja muuta viihdykettä.

Uskomatonta miten paljon nämäkin siskokset riitelevät mutta silti rakastavat toisiaan yli kaiken.

Itse otin matkalle lempikirjani ”The 5 languages of Love”. Tää kirja on ollut meidän parisuhteen ”pelastus”. Ei me olla missään eron partaalla koskaan oltu, mutta tämä kirja on avannut mun silmät siitä mitä parisuhde on ja miten sitä pidetään yllä. Tästä kirjasta mulle kertoi Arttu.

Kirjassa on mm tälläsiä kysymyksiä joihin Arttu vastaa tuttuun humoristiseen tyyliinsä… 🙂

Itse kun käyn lomalla niin tykkään oikeasti vain levätä ja syödä. En jaksa käydä katsomassa mitään nähtävyyksiä. Aina kun edes yritän lähteä seikkailemaan, kiroon joka kerta, etten enää ikinä lähde seikkaileen mihinkään. Mulle riittää, että olen ollut toisessa maassa ja that’s it.

Altaalla makaaminen on mulle just fine. Lataan akkuja parhaiten vain lepäämällä. (Huomaa, että olen reissussa lasten kanssa -olen ihan täynnä aurinkorasvaa kun on neljä lasta kenelle levittää sitä koko ajan.)

Nämä kaks painii täällä joka päivä!
Tää on niin epäreilua -Tässä Alynan rusketusraidat yhden päivän jälkeen. Likka ruskettuu jopa uikkarin läpi. Noi täplät on uikkarin kuvista.

Ja sit mun raja kahden päivän jälkeen…

Muistan esim kun kerran siskoni kanssa lähdettiin vähän kiertelee Washingtonissa.. Mentiin katsoman kaikki nähtävyydet jossain 40 asteen helteessä. Voin sanoa, etten nauttinut pätkääkään.

Baseball pelissä oli ihan kiva käydä kun siellä sai istua, mutta sekin oli kyl ihan liian pitkä setti..

Tällä kertaa pelkäsin, että jos lasten kans pitää lähteä seikkaileen. Olin jopa varautunut siihen, että nyt sitten käydään lasten takia joka paikassa. Minun onnekseni meidän lapset ovat ihan yhtä laiskoja kuin minä ja he haluavat vain uida kattoterassin altaalla ja syödä hyvin. HALLELUJA!

Käytiin me vähän kävelyllä yksi ilta jolloin päädyttiin pienelle ostoskeskukselle, jossa lapsille oli kiva Hop Lop -tyyppinen leikkipaikka. Eilen oltiin 5-6 tuntia altaalla jonka jälkeen päädyttiin syömään erääseen aivan ihanaan Intialaiseen ravintolaan. Ravintolassa tarjoilija sai suostuteltua meidät lähtemään metrolla Dubai Mall:iin.Huh mikä mesta. Ihan törkeen iso ja se kävelyn määrä -loputon.

Ostoskeskus oli niin korkea, että liukuportissa huimas.

Metrolla kun mentiin niin Alyna meinas yhdessä kohtaan jäädä metroon kun ovet meni kiinni mutta sain vedettyä hänet salaman nopeasti ulos. Onneks pidettiin kädestä kiinni koko ajan. Tämä oli kieltämättä vähän pelottava tilanne mutta onneks selvittiin säikähdyksellä.

Arttu ja maailman pisin rakennus

Dubai Mallilla käytiin katsomassa kuuluisaa suihkulähdettä joka ”tanssii” musiikin tahtiin. Se oli kyl tosi makee ja oon iloinen, että jaksoin nostaa perseeni ja lähteä sinne -se oli kyllä näkemisen arvoinen.

Vaikka en oikein arvosta heidän kulttuurin kaikkia sääntöjä kuten sitä, että naisten pitäisi peittää itsensä niin silti kunnioitan heidän tapoja kun maassa vierailen. Huomaan, ettät Dubaissa on hieman vapaampaa, mutta silti en viitsi kulkea täällä olkapäät paljaina.

Me löydettiin aivan ihana ravintola jossa ollaan käyty nyt kolmena päivänä putkeen. Henkilökunta on super ihania ja ruoka on hyvää ja edullista.
Ravintola on Intialainen ravintola nimeltä Caspian.

Kerta lomalla tulee levättyä ja syötyä kunnolla, pitää myös tietenkin treenata. Meidän hotellilla on pieni mutta ihan hyvä sali joka riittää hyvin mun tarpeisiin. Arttu halus kuitenkin käydä jollain eri salilla, joten lähdin häneen mukaan sinne eilen. Se oli kyl ihan hauska kokemus. Salilla soi intialainen musiikki niin täysiä, että meidän piti huutaa toisillemme, että kuulis jotain.

Sain ennen matkaa just uusia vaatteita Fitnesstukulta ja nämä housut olivat ehdottomasti mun suosikit. Nämä legginsit ovat tiukat mutta joustavat. Niissä ei ole minkäänlaista kuminauhaa vyötäröllä mikä tekee houstuista mukavat pitää päällä. Housut ovat kuitenkin sen verran istuvat, että ne pysyvät päällä jopa juostessa. Yksi tärkein ominaisuus näissä on kuitenkin se, että näistä ei nää läpi kun kumartuu -tämä on monille naisille tärkeä juttu. Pitäisi olla tärkeää useammillekkin… if you know what I mean.. Sit tää väri sopii täydellisesti mun Disturbin toppiin.
Topin löydät tästä linkistä.
Housut löydät tästä linkistä.

Yksi asia mikä täällä on pistänyt erityisesti silmään on siisteys. Kadut ja lattiat ovat joka paikassa putipuhtaita. Dubail Mallin lattiakin näytti niin puhtaalta, että sen päältä olisi voinut syödä. Ihminen kun näkee täällä roskan maassa, se nostetaan heti pois.

Vlogia täällä en valitettavasti voi julkaista, netti on niin älyttömän huono. Mutta saatte jakson, heti kun palaamme takaisin suomeen.