KOKEILU: NUKU 8 TUNTIA JOKA YÖ – MITÄ TAPAHTUNUT VIIKOSSA

Olen nyt viikon ajan nukkunut 8 tuntia joka yö. Se on ollut raskaampaa kuin luulin. Ja ennenkuin ajattelet mielessäsi ”miten nukkuminen voi olla raskasta” niin odota ja lue loppuun.

”Raskasta” on se, että kun illalla nukkumaan mennessä laitan herätyken 8h päähän, mietin samalla miten paljon mulla on tehtävää seuraavana päivänä ja ajattelen, että minun pitäisi herätä klo 5:00 eikä klo 7:00, jotta ehtisin tekemään kaiken. Tästä ajatuksesta huolimatta, olen kuitenkin laittanut herätyksen 8h päähän vaikka kuinka tekisi mieli tehdä toisin.

Normaalisti nukahdan heti, mutta nyt olen hetken ollut ajatuksissani enkä ole saanut nukuttua. Tämä johtuu siitä, että hetkeksi jää mieleen pyöriin ajatus siitä, että miksi pitää nukkua näin pitkään -oikein kunnon ”monkey mind”. Sitten kun vihdoin saan unen päästä kiinni, nukun erittäin hyvin.  Herään aina vähintään 30 min ennen herätystä mutta en ole kuitenkaan noussut sängystä, vaikka taas jälleen kerran -olisi tehnyt mieli nousta ja aloittaa työt.

Näinä päivinä olen ollut virkeämpi ja tehokkaampi. Olen saanut samat asiat tehtyä vaikka tunteja on nyt päivällä ”vähemmän”. En ole ”hukannut” aikaa enää samalla tavalla kuin ennen. Olen vähentänyt somen käyttöä, turhaa soittelua, tekstailua tai sähköposti rumbaa. Olen hoitanut asiat tavallista nopeammin ja tehokkaammin.

Aikaisemmin jos treeniin lähtö on ollut hankalaa, niin nyt treeniin mentäessä on ollut energisempi olo. JA! Uskokaa tai älkää , oon ollut paljon vahvempi!

En tiedä johtuuko se tästä nukkumisesta vai paskan makuisesta spiruliinasta jota olen alkanut aamuisin juomaan mutta olen treeneissä huomannut olevani paljon vahvempi.

En vieläkää kyykkää 100 kg mutta reilun kehityksen olen huomannut. Esim penkissä ja kyykyssä.
Pari kk sitten mun yhden toiston penkki maksimi oli 50kg ja kyykyssä sain 60kg.

Tällä viikolla tein 3 sarjaa 4x50kg penkissä ja kyykkyjä tein kaksi viimeisintä sarjaa 10x50kg.
Isoja painoja nämä eivät ole vieläkään mutta eron tunnen selvästi.

En ole aina treenannut ”täysillä” mutta se saattaakin hyvinkin johtua siitä, että en ole nukkunut tarpeeksi ja väsyneenä en ole jaksanut panostaa treeniin.

No mutta, nyt tuntuu hyvältä ja katsotaan mitä tapahtuu seuraavien viikkojen aikana.

Ai niin joo, ja painokin joka oli junnannut paikallaan, on tippunut -2kg. Pieni määrä sekin mutta hyvä määrä viikossa.

Yrittäkää mennä ajoissa nukkumaan ja muistakaa, että se työn määrä ei vähene koskaan, aina on jotain mikä jää tekemättä tai jotain mitä pitää tehdä. Aikatauluttakaa teidän päivä mielummin niin, että ette tuhlaa aikaa turhuuteen vaan käyttäkää tunnit tehokkaasti. Silloin voitte paremmalla omalla tunnolla nukkua pidempään.

Ps. Muistakaahan käyttää tarjous hyväksi. -10€ yli 50€ ostoksista Fitnesstukusta KOODILLA: ALONAFEB17

Tämän postauksen kirjoitin perjantai iltana kotisohvaltani, jaloissa mieltä lämmittävä mutta lihaksia polttava kihelmöinti(treenistä) ja mieli valmiina Netflix leffailtaan.

Hyvää viikonloppua rakkaat lukijat! Toivottavasti teillä on ollut kiva viikko!

0

Vastaa

Close Menu